Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Wilmar & José - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Wilmar & José - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Wilmar

Blijf op de hoogte en volg Wilmar & José

24 Februari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal! Welkom op ons blog. Op deze site houden we jullie op de hoogte van onze avonturen in Dubai en Nieuw-Zeeland.

Al lange tijd is het onze wens om naar de mooie landschappen van Nieuw-Zeeland te gaan. In augustus 2013 hebben we onze vliegtickets gekocht. 19 februari vonden we een mooie datum om te vliegen, de herkansingweek zou dan al geweest zijn dus we dachten tegen die tijd wel afgestudeerd te zijn. Eind Augustus kregen we te horen dat de herkansingweek was verplaatst naar eind februari. Oeps; de tickets zijn nu al geboekt. We moesten alle vakken en ons scriptie dan maar in een keer halen. De eerste toetsweek ging goed en hadden we alle vakken gehaald, scriptie ging ook goed. De tweede toetsweek was eind januari;  sociaal recht stond op het programma, maar we hadden beide een goed gevoel na de toets. De weken gingen voorbij; maar het cijfer bleef voorlopig uit. De juffrouw had een oogontsteking, dus het nakijken duurde langer. We moesten de toets halen, anders diende we de reis te verzetten.

14 februari was het dan zover, we kregen ons laatste cijfer terug, 5 dagen voordat we op reis zouden gaan. We waren geslaagd! De reis gaat door!

19 februari, de reis begint. Om 14:40 gingen we de lucht in met de airbus a380. Het voelde dan ook echt als een stap van bus 370 (naar school toe) naar bus 380. 6 uur na vertrek kwamen we in Dubai aan, het was daar 12 uur middernacht. We blijven 2 dagen in Dubai, daarna zal de reis doorgaan naar Nieuw-Zeeland.

Na heerlijk te hebben geslapen gingen we Dubai in, we beginnen in het oude centrum. Met een Abra (uit elkaar vallend bootje) staken we de rivier over. We liepen door het oude centrum heen, het zag er mooi uit met allemaal kleine winkelstraatjes waar ze kruiden, specerijen, sjaaltjes, souvenirs en ECHTE Rolex horloges verkopen. We besloten deze straten in te gaan en de winkels te bekijken. Dat hebben we geweten ook. De ene na de andere verkoper kwam naar ons toe om ons naar binnen te lokken; hatelijk gedrag. We hebben het daar beide niet zo mee. Ik dacht dat het leuk was om een foto in de smalle staat te maken, maar ondertussen hing José al vol met sieraden, sjaals en had ze een Omega horloge om. We besloten dan ook om snel verder te lopen en hielden het oude centrum voor gezien (de verkopers leken het ook leuk te vinden om mij constant Jack Sparrow te noemen, in deze wat vreemde marketingtruc trapte wij mooi niet in!).

We vervolgen onze reis naar de Burj Khalifa; de hoogste toren van de wereld. Wat een gigantische mooie en moderne toren. We hebben deze toren een tijd van beneden bekeken. Indrukwekkend! Naast de toren ligt de Dubai mall. We besloten hier in te gaan. Ook dit hebben we geweten!  Wat een gigantische shopping mall, met alle luxe modemerken. Uren winkelplezier voor liefhebbers! Dubai zou Dubai niet zijn als ze in deze mall geen groot aquarium, watervallen of een ski-hal zouden hebben. De rijkdom is indrukwekkend. Om 6 uur gaan buiten de mall en onder de toren de dansende fonteinen aan. Op maat van de muziek beweegt het water. Indrukwekkend. Als het een uur later donker is bekijken we ze nogmaals. Ditmaal met mooie lichteffecten. De dag zat er wel weer op, op naar de metro. Stampvol; we nemen dan ook een aanloop om binnen te komen. Met succes. Morgen de taxi.

04.30 in de ochtend. De wekker gaat. We gaan er uit want we moeten om 6 uur op de toren zijn. Dubai is nog uitgestorven. 124 verdiepingen in 1 minuut. En daar stonden we dan bijna aan de top van de Burj Khalifa. Het is nog donker, het wachten is op zonsopgang. Een mooie zonsopgang en de stad leek wakker te worden. Daar stonden we dan op de hoogste toren van de wereld midden in de woestijn; apart. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan en veel genoten van de zon. We zijn naar de Burj al Arab geweest, (hoogste, duurste, gekste hotel van de wereld) en hebben daar een tijdje op het strand gelegen en genoten van de warme zon. In de middag gingen we naar Marina Bay, de grootste verassing voor ons van Dubai. Daar stonden gigantische wolkenkrabbers en daar tussenin lag een rivier met gigantische havens. We kijken nog even naar de palm eilanden en besluiten nog wat bij de Dubai mall te eten. Daar liet een politiemannetje zijn bescheiden wagen zien aan de toeristen, het was een Bugatti Veyron. Aanschafwaatde: ruim 1 miljoen euro.

We gaan slapen morgen 14 uur vliegen naar Sydney. En vervolgens 3 uur naar Christchurch.

We hebben Dubai als een grote rijke maar vooral ook schone stad ervaren. Het leek wel of dit grote pretpark een dag voor onze aankomst was geopend. Er is nog veel nieuwbouw in aankomst. Over 10 jaar zal de stad er compleet anders uitzien.

Onze vlucht had helaas vertraging vanwege de dichte mist (maar goed dat we die ochtend niet op de toren hoefde te zijn). We vlogen precies over de Burj Khalifa (toren), dat was een mooi gezicht.

Na veel uren wachten en vliegen kwamen we in Sydney aan vanuit daar gaan we snel door naar christchurch. Die vlucht was schitterend, we vliegen over de zuidelijke Alpen en genieten van het uitzicht. We krijgen steeds meer zin in de reis.

Het blijkt vlak voor onze aankomst hard te hebben gestormd met flinke hagelbuien (grootte van eengolfbal), dit hadden ze in geen jaren meegemaakt.

We zijn nu in christchurch, vandaag veel gezien van de stad. De verwoesting van de aardbeving van 22 februari 2011 is overal zichtbaar. Veel wegen zijn niet begaanbaar, en huizen en kerken zijn gedeeltelijk of geheel vernietigd. Het is een raar gezicht. Morgen nog een dag christchurch en vooral nog en beetje uitrusten daarna zullen we een auto huren en het land verkennen.

We hebben veel zin in Nieuw-Zeeland. Our journey begins. En voor jullie Goedemorgen allemaal.

P.s. Het bericht is op een mobiel getypt, zinnen kunnen vervormd zijn.
Foto's zullen snel volgen.

• 24 Februari 2014 - 11:09

Cosmo & Caroline:

Hey Jose en Wilmar,

Leuk om te lezen wat jullie al beleefd hebben. Cosmo probeert jullie nu te face timen, maar dat lukt nog niet.

O ja toch wel haha. Geniet lekker verder kanjers.

Groetjes,
    Cosmo & Caroline

• 25 Februari 2014 - 18:51

Bart En Iris:

Waanzinnig! Geniet ervan en hou ons op de hoogte :) X

• 25 Februari 2014 - 18:52

• 25 Februari 2014 - 18:54

Bart En Iris:

Sorry voor de spam. Blij dat jullie technischer zijn!

• 26 Februari 2014 - 05:26

Marian:

Leuke Blog. Dit Dubai lijkt niet meer op het Dubai van 10 jr geleden. Goede reis verder, er staat jullie daar nog veel moois te wachten.

• 01 Maart 2014 - 09:05

Daniel Tol:

Leuk om te lezen Wilmar&José! Heel veel plezier nog :-)

• 02 April 2014 - 11:07

Claar:

Hallo Wilmar en José, Ik moet even inhalen! Geweldig in Dubai, te gek! Christchurch staat me nog vers in het geheugen ten tijde van de aardbeving en Robin's reis. Ik zal het nooit vergeten. Ik wens jullie een heel mooie reis en leuke tijd! Lees gauw verder!